Pagina's

zondag 8 februari 2015

www.amelie.schwark.eu

Ik heb een nieuwe collega in het schilderijen restauratieatelier, lees maar


Mijn naam is Amelie Schwark en ik ben restaurator van schilderijen en polychrome houten beelden. Ik heb in Wenen kunstgeschiedenis en restauratie gestudeerd, en tijdens mijn stage bij het Stichting Restauratie Atelier Limburg (SRAL) in Maastricht heb ik Nederland leren kennen en ben ik van dit land gaan houden. Inmiddels heb ik mij als zelfstandige restaurator van schilderijen en beelden in Zuid-Holland gevestigd, waarvoor Marjan de Visser een waardevolle steun is. Als zelfstandig medewerker in haar studio kan ik onder andere mijn kennis over de nieuwe reinigingsmethoden van Richard Wolbers en Chris Stavroudis uitbreiden en tegelijkertijd mijn beheersing van het Nederlands perfectioneren.
Als restaurator werk ik het liefst aan polychrome houten beelden met een voorkeur voor objecten van buiten Europa (zoals Azië). Dit komt door mijn interesse in ongebruikelijke materialen (zoals urushi) en materiaalcombinaties. De religieuze en culturele achtergronden van andere culturen roepen tijdens conservering etische vragen op die ik spannend vind. Ik ben ook gefascineerd door het feit dat beelden vaak door overschilderingen veranderd zijn. Verder houd ik ervan te werken aan schilderijen uit de 14de tot 19de eeuw, vooral aan portretten – omdat de blik in oude, vergane tijden mij zo bevalt.
Als u met mij contact op wil nemen of meer over mij wil weten, neem dan een kijkje op mijn website:
amelie schwark in restauratieatelier marjan de visser

Geen opmerkingen:

Een reactie posten